افزایش انرژی بدن

افزایش انرژی بدن

توسط توسعه فردی, سلامتدر 21 دسامبر 2020

عوامل بسیاری می تواند موجب از دست رفتن انرژی بدن شما شود اما روش های متعددی نیز برای افزایش انرژی بدن شما در زمانی که انرژی تان به اتمام رسیده و تمرکز کردن برایتان دشوار شده است، وجود دارد. یک راه افزایش دهنده انرژی، حفظ آب بدن است اما نیازی نیست که شما به سراغ کافئین بروید.

در ادامه چند روش انرژی زای طبیعی و ساده به شما ارائه می شود. این چند روش انرژی افزایش طبیعی، موتور بدن شما را در کل روز روشن نگاه می دارند:

راه های افزایش انرژی بدن

یک سیب میل کنید.

سیب دارای قند طبیعی است که می تواند به بدن انرژی بدهد. یک سیب همان اثر یک فنجان قهوه را دارد اما فاقد اثرات جانبی افت انرژی است. هر نوع سیبی (در انواع و اقسامی که در طبیعت وجود دارد)، انرژی زاست. بنابراین شما می توانید سیبی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید.

۵ یا ۶ بار شنای روی زمین انجام دهید.

ممکن است مصرف انرژی در هنگام خستگی غیرمنطقی به نظر برسد، اما در کمال تعجب انجام چند شنای روی زمین در زمان احساس خستگی برایتان مفید است و انرژی تان را افزایش می دهد.

شنای روی زمین، خون را در سراسر بدنتان به جریان می اندازد.با این کار بدن شما اکسیژن را به مغز و بافت ها می رساند و باعث می شود با نشاط و پرانرژی شوید.

بخوابید

یک خواب کوتاه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای برای تجدید قوای سیستم های بدن کافی است و به شما در رفع خستگی تان کمک می کند.

یک فنجان چای سبز بنوشید.

یکی از دلایلی که مردم احساس می کنند کم انرژی شده اند، این است که بدن آنها واقعا بی آب شده است. آبرسانی به بدن یک روش انرژی زای طبیعی است. بهتر است برای تأمین مجدد مایعات بدنتان یک فنجان چای سبز یا چای سفید که از جوانه های چای تهیه می شود، میل کنید.

چای سبز حاوی مقدار اندکی کافئین است و کافئین چای سفید حتی از مقدار کافئین چای سبز نیز کمتر است، اما مایعی است که می تواند باعث تجدید قوایتان شود. حتی نوشیدن آب ساده نیز می تواند در تأمین انرژی شما مفید باشد.

بیرون از منزل قدم بزنید.

نور خورشید به شما انرژی می بخشد زیرا شما زیر نور خورشید ویتامینD کسب می کنید و ویتامین D می تواند روحیه و عملکرد ذهنی تان را افزایش دهد. با این حال صورتتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید و خود را برنزه نکنید و همیشه خود را از تماس با اشعه مضر UV خورشید دور نگاه دارید.

تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل باعث می شود که شما شاداب و پرانرژی به سر کار خود بازگردید.

به یکی از دوستانتان زنگ بزنید.

روابط اجتماعی یکی دیگر از عوامل انرژی زای طبیعی است. مطالعات نشان داده است مردم می توانند ضمن معاشرت با دوستان خود، با کمک به دیگران و خود را صرف دیگران کردن، سرشار از انرژی شوند. اگر شما احساس بی حوصلگی می کنید یا کم انرژی شده اید، چند دقیقه با فردی که صدایش به شما انرژی می بخشد، تلفنی صحبت کنید.

یا یک راه بهتر اینکه برنامه هایی را برای انجام یک کار مثبت برای افراد دیگر ترتیب دهید؛ مثلا کمک داوطلبانه به مراکز عام المنفعه یا کمک به یکی از همسایگان سالخورده.

این ترفند دوش گرفتن را امتحان کنید

برای تقویت سریع و ساده انرژی، این ترفند امتحان شده دوش گرفتن را مورد استفاده قرار دهید: بعد از شستشو و درست قبل از اینکه از حمام بیرون بیایید به مدت ۳۰ ثانیه زیر دوش آب سرد بایستید، سپس به مدت ۳۰ ثانیه آب را گرم کنید و بعد از آن دوباره ۳۰ ثانیه آب را سرد کنید. به نظر این کار وحشتناک و زجرآور است اما مطمئن باشید به خوبی جواب می‌دهد.

برخیز و بدرخش

گفته می شود راه دادن نور به خانه، پس از اینکه از خواب بیدار شدید می تواند باعث شود ساعت درونی بدنمان تنظیم بماند و خوابیدن در شب را نیز ساده تر کند. اگر امروز موقع بیدار شدن از خواب، اجازه دهید نور به خانه بیاید فردا صبح وقتی از خواب بیدار می شوید احساس تازه تری خواهید داشت.

مطمئن شوید مقدار کالری دریافتی‌تان درست باشد

در طول مقدار زیادی کالری دریافت کنید تا هم وزنتان افزایش پیدا کند و هم فوق العاده احساس خستگی کنید. اگر مقدار کمی کالری در روز دریافت کنید به اندازه کافی مواد مغذی به بدن نرسانده اید که این مورد نیز باعث می شود خستگی بر شما چیره شود. بنابراین دریافت مقدار مناسب کالری بسیار ضروری است.

کمی مدیتیشن فعال را امتحان کنید

مدیتیشن فعال درست مانند نامش است: نوعی از ورزش است که به شما اجازه می‌دهد در حالی که ورزش می کنید و عرق می ریزید همچنان با ذهنتان مرتبط باشید. دیگر مزایا؟ ثابت شده این نوع ورزش به ذهن و بدن انرژی می بخشد.

مواد غذایی پرانرژی میل کنید.

منظور نوشیدنی های انرژی زا نیست زیرا نوشابه های انرژی زا در عین تامین انرژی سریع می توانند به محض به اتمام رسیدن اثرشان شما را از پا بیندازند. به جای نوشابه های انرژی زا از مواد غذایی پرانرژی حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن استفاده کنید. ویتامین B۱،B۲ و B۶ می توانند به بدن شما در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی کمک کنند.

مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B که مانند یک نوشابه انرژی زا عمل خواهند کرد شامل ماست، غلات کامل و تخمه آفتاب گردان است. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن نیز انرژی را افزایش می دهند.

از پله بالا بروید.

مانند شنای روی زمین، بالا رفتن سریع از پله های ساختمان دفترکارتان یک ورزش هوازی به شمار رفته و شما را پرانرژی خواهد کرد.

ورزش نه تنها عملکرد بدنتان را بهتر می کند بلکه میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و موجب می شود قلبتان تندتر بزند و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. ورزش همچنین موجب ترشح آندرفین ( یک ماده شبه هورمونی) می شود و یک احساس خوب جسمی را در شما ایجاد می کند.

چند حرکت ریتمیک انجام دهید

تحقیقات نشان داده رقص می تواند ذهنمان را هوشیار، وزنمان را پایین و سبب افزایش انرژی مان میشود.

چیزی را بو کنید که رایحه لیمویی داشته باشد

انرژی رایحه ای مرکباتی مانند لیمو، می تواند خلق و خویمان را بهبود ببخشد و ذهنمان را هوشیار نگه دارد. برای دستیابی به تاثیر انرژی بخش رایحه می توانید از روغن طبیعی لیمو استفاده کنید و یا در ابتدای صبح، موهای خود را با شامپویی که رایحه لیمو دارد بشویید.

چند دقیقه‌ای را روی پله ها بگذرانید

با ساده ترین روش مقابله با خستگی عصرگاهی آشنا شوید. بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۷ دانشکده پزشکی جورجیا در آمریکا، بالا و پایین رفتن از پله های با شدت کم می تواند باعث شود تنها در ۱۰ دقیقه، از حالت خسته به فوق العاده پرانرژی تغییر حالت دهید. حتی محققان می گویند این تمرین پله می تواند تاثیر انرژی بخش تری نسبت به کافئین داشته باشد.

با شکر خداحافظی کنید

در پی هر افزایش قندی کاهش نیز وجود دارد. نشان به آن نشان که هر موقع غذایی بسیار شیرین می‌خورید، درست بعد از آن احساس خستگی و نیاز به یک چرت پیدا می کنید. بهترین روش مقابله با این مشکل؟ مقدار قند مصرفی را کم کنید.

قهوه را قطع کنید

این توصیه به نظر متناقض با آنچه می دانیم می آید. دکتر سوزان آلبرس می گوید: آن دسته از بیمارانش که شدیدترین عادات دریافت کافئین را دارند معمولا سخت ترین ها هستند (این مورد برای آن دسته از افرادی که میزان قهوه خود را کم یا قطع کرده اند کاملا صادق است ). به جای نوشیدن یک فنجان قهوه توصیه می شود از چای که کافئین کمتری دارد استفاده کنید.

منبع:

https://www.fardanews.com/fa/news/673589/%DB%B1%DB%B8-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2

https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/increase-body-energy.html

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *