زندگی سالم چیست؟

زندگی سالم چیست؟

توسط زندگیدر 28 دسامبر 2020

سبک زندگی سالم از جمله مواردی است که به مردم کمک می کند تا سلامتی و تندرستی خود را حفظ کرده و آن را بهبود بخشند.

بسیاری از سازمان های دولتی و غیر دولتی جهت ارتقای شیوه زندگی سالم فعالیت می کنند. آنها بر اساس تعدادی از فاکتور های مهم سلامتی شامل وزن، قند خون، فشار خون و کلسترول خون آن را مورد سنجش قرار می دهند. زندگی سالم یک تاثیر مادام العمر دارد.

روش های سالم ماندن شامل تغذیه سالم، فعالیت های بدنی، مدیریت وزن و مدیریت استرس است. سلامتی خوب به مردم اجازه می دهد تا کار های زیادی را انجام دهند.

چرا زندگی به روش سالم ضروری است؟

زندگی به روش سالم می تواند در جلوگیری بیماری های مزمن و مریضی های طولانی مدت کمک کننده باشد. احساس خوب نسبت به خود و مراقبت از سلامتی در عزت نفس و خویشتن سازی شما ضروری است. با انجام دادن کارهایی که برای بدنتان مناسب است، زندگی سالم خود را حفظ کنید.

عبارت روش زندگی سالم یعنی چه؟

عبارت “شیوه زندگی سالم” تعریف مختصری است از اینکه اگر شما خواهان سالم ترین بدن هستید، چگونه باید زندگی کنید، چیزی که هم خوب به نظر می رسد و هم احساس خوبی دارد. شما رفتار های بدیهی که معرف یک فرد سالم است و خوب از خودش مراقبت می کند را می دانید.

یک فرد سالم سیگار نمی کشد، سعی می کند وزن سالم خود را حفظ کند، غذاهای سالم به همراه مقدار زیادی میوه جات، سبزیجات و فیبر می خورد و البته به طور مرتب ورزش می کند.

عناصر دیگری هم برای اضافه کردن به این لیست وجود دارد. یک فرد سالم می داند چطور استرس را مدیریت کند، هر شب به مقدار کافی می خوابد، خیلی زیاد مشروبات الکلی نمی خورد، خیلی زیاد نمی نشیند، اساسا همه وقت هر کاری را با اعتدال انجام می دهد.

وقتی به همه چیز طوری نگاه می کنید که احتمالا منجر به زندگی سالم می شود، میبینید چقدر این کارها در دنیای فعلی ما سخت هستند.
خبر خوب این است، لازم نیست همه چیز را در آن واحد تغییر دهید.

در حقیقت، ترفند روش زندگی سالم در ایجاد تغییرات کوچک است. هر روز قدم های بیشتر بردارید، 1 عدد میوه به غلات خود اضافه کنید، یک لیوان آب اضافی بنوشید، یا به پوره سیب زمینی روغنی نه بگویید. یک کار که همین حالا برای داشتن سبک زندگی سالم می توانید انجام دهید، حرکت کردن بیشتر است.

نکاتی در مورد داشتن زندگی سالم

انواع غذاها را بخورید

برای سلامتی خوب، ما به بیش از 40 ماده مغذی مختلف نیاز داریم و هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند همه آنها را تامین کند.

منظور تأمین همه این مواد در یک غذای واحد نیست، بلکه در مورد انتخاب متعادل مواد غذایی در طول زمان است که باعث ایجاد یک تغییر می شود! به عنوان مثال : در ادامه یک ناهار پر چرب می توان یک شام کم چرب داشت و یا پس از یک وعده غذایی پر از گوشت، شاید برای روز بعد ماهی را انتخاب کنیم.

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات داشته باشید

تقریبا نیمی از کالری های موجود در رژیم غذایی ما از کربوهیدرات ها چون غلات، برنج، ماکارونی، سیب زمینی ها و نان تامین می شوند. ایده خوبی است تا هر روز یکی از این مواد را در وعده غذایی خود بگنجانید. غذاهای کامل مانند نان سبوس دار، ماکارونی و غلات سبوس دار مصرف فیبر را افزایش می دهند.

از میوه و سبزیجات زیادی لذت ببرید

برای داشتن سبک زنذگی سالم میوه ها و سبزیجات از مهمترین مواد غذایی در تامین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. ما باید سعی کنیم هر روز 5 وعده غذا میل کنیم. برای مثال، یک لیوان آبمیوه تازه در صبحانه، یک سیب، یک تکه هندوانه به عنوان اسنک و مقدار مناسبی از سبزیجات مختلف در هر وعده غذایی میل شود.

خوب بخورید:

بدن شما یک ماشین است و غذا سوخت شماست، به همین سادگی.

پزشکی می گوید :من دو چیز مهم را در طول سال ها مطالعه درباره رژیم غذایی یاد گرفته ام:اول، تکیه بر خوردن غذای سالم، کامل، مواد مغذی – متراکم، دوم اجتناب از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده.

دوم، ببینید چه چیزی برای شما کارساز است و افزایش انرژی و حال خوب شما منجر می شود.

خواب:

من آن را به عنوان یک نشان افتخار به کار می برم که زیاد نمی خوابم. با این حال، مطالعات زیادی بر روی اهمیت رسیدن به خواب کیفیت کافی و مهم تر از آن، نتایج آن در زمانی که شما نمی دانید، مطرح می شوند. خواب را در اولویت داشته باشید، سپس ذهن و بدن تان از شما تشکر خواهند کرد اینگونه شما وارد یه سبک زندگی سالم میشوید.

مراجعه به پزشک:

چقدربرای مراجعه به پزشک وقت می گذارید؟ درد ثابت را تحمل می کنید و یا جوری با آن برخورد می کنید که درست نیست؟ بیشتر مشکل ها وقتی زود تشخیص داده شوند آسان می شوند و اگر صبر کنید، مدیریت آن ها بسیار سخت تر می شود. بنابراین گوشی خود را بردارید، و همین حالا یک قرار ملاقات را برنامه ریزی کنید.

ابراز قدردانی:

به منظور زنده ماندن در زندگی که دوست داریم، ابتدا باید زندگی را دوست داشته باشیم. تحقیقات به سطح دانش و مزایای قدردانی ادامه می دهند. سپاسگزار بودن یکی از ساده ترین، با این حال قدرتمندترین، چیزهایی است که شما می توانید برای مراقبت از خودتان انجام دهید و زندگی سالمی داشته باشید.

کودک، همسر یا اعضای نزدیک خانواده تان را بغل کنید:

در بغل کردن میزان اکسیتوسین بالا می رود (هورمون عشق)، سروتونین افزایش می یابد (بهبود روحیه و ایجاد شادی)، سیستم ایمنی و اعتماد به نفس تقویت می شوند، فشار خون کاهش، سیستم عصبی متعادل و تنش آزاد می شود و تنها در عرض چند ثانیه می تواند حالت مثبت به شما بدهد.

مدیتیشن:

بله، می دانستید که این مورد هم بین گزینه ها وجود دارد، نه؟ و اگر شما یکی از آن افرادی هستید که فکر می کنند نمی توانید مدیتیشن کنید، هیچ عذر و بهانه دیگری وجود ندارد. همین حالا امتحان کنید.

روی بدنتان کار کنید:

گفتم که ماساژ تنها شکل مراقبت از خود نیست، اما یکی از بهترین هاست و برای همه توصیه می شود به خصوص در جریان زندگی های پرچالش امروزی .

از شما می خواهم این راهنمای رایگان را از دست ندهید، که می تواند به شما کمک کند تا زندگی را آزاد و طراحی کنید، همچنین کمک خواهد کرد تا محدودیت های خود را بشکنید و بر هر چالشی که برای بهترین سبک زندگی خود دارید، غلبه کنید.

کار روز بدن یک رشته اصلی از برنامه مراقبت از خود است. بدن ما تنش عاطفی را به روش هایی ذخیره می کند که حتی درک هم نمی کنیم و کار با بدن به ما این امکان را می دهد که آن تنش را رها کنیم.

پیاده روی کنید:

پیاده روی کردن، جریان خون را بهبود می بخشد. همه ما خوبی های ورزش را می دانیم، این می تواند جاگینگ، دویدن، پیاده روی، رفتن به سالن ورزشی، یوگا و یا کشش باشد. هر کاری که می کنید، خون و بدن تان را به حرکت در می آورد.

زمانی را با کسانی که دوستشان دارید، وقت بگذارید و بگذرانید:

یک شب ویژه را با همسر تان صرف کنید، یک روز ویژه با عزیزتان و یا ساعت شادی را با دوست صمیمیتان صرف کنید. ما از نظر زیست شناختی به روابط و ارتباطات نیاز داریم.

مطالعات ثابت می کنند افرادی که معاشرت می کنند اغلب دارای سطح بالاتری از شادی هستند.همچنین حتما لازم نیست همیشه به صورت دیداری باشد؛ گاهی تماس تلفنی تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

منبع:

https://namnak.com/%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85.p55217

https://hypoxiiran.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *