فعال سازی ضمیر ناخودآگاه

فعال سازی ضمیر ناخودآگاه

توسط توسعه فردیدر 15 فوریه 2021

بخش نيمه هشيار و ناخودآگاه آن قسمت از وجود ماست كه در ما نهان است ، احساسات و ادراكات ما توسط آن بخش شكل می گيرد برای فعال سازی ضمیر ناخودآگاه روش های زیادی وجود دارد که ما به چند مورد میپردازیم.

ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه در محل استقرار خود از ما محافظت کرده و ما را زنده نگه می دارد و تمام چیزهایی را که برای تحلیل و بررسی های آتی توسط بخش آگاه يا ضميرآگاه به ذهن فرستاده می شوند، در قسمت ضمیر ناخودآگاه ما ذخیره خواهند شد.

در واقع ضمير خودآگاه مثل ناخدا بر عرشه كشتی وجود ايستاده و فرمان می دهد و مديريت می كند و ضمير ناخودآگاه در بخش تحتاني و زيرين كشتي قسمت موتور خانه و قواي محركه عامل جلو راندن و پيشرفت كشتی است بشدت مشغول فعالتی است.

فعالسازی ضمیر ناخودآگاه با کمی تمرین و ممارست کاملا ممکن است. در حالی که بسیاری کتاب ها، مطالعات و تحقیقات در مورد ضمیر ناخودآگاه ما انجام شده است، دانشمندان هنوز به طور کامل برخی از عملکرد های آن و چگونگی گسترش و افزایش قدرت بالقوه پنهان ذهن ما به طور وسیع را کاملا درک نکرده اند.

یکی از چیزهایی که مطمئنا می دانیم این است که ضمیر ناخودآگاه ما از اندیشه های ما اطاعت می کند و آنچه که ما از طریق نقشه کشی در افکار می خواهیم را برایمان به ارمغان می آورد.

ما اغلب این جملات را می شنویم، “ما همان هستیم که می اندیشیم” یا “ما چیزی می شویم که اغلب به آن می اندیشیم” زیرا افکار انرژی هستند و ضمیر ناخودآگاه ما آنها را به واقعیت تبدیل می کند.

شما می توانید به آنچه که در زندگی می خواهید برسید در صورتی که بدانید چگونه برنامه ضمیر ناخودآگاهتان را راه اندازی و فعال کنید. هرکس می تواند سلامت ، خوشحال، ثروتمند و موفق باشد اگر از ضمیر ناخودآگاه خود به خوبی بهره مند شود.

فعال سازی ضمیر ناخودآگاه

تعمق (مدیتیشن)

تعمق یک روش بسیار قدرتمند برای کمک به رسیدن به یک ذهن قدرتمند و فعال است. علم ثابت کرده است که تعمق مزیت های بسیاری از جمله کاهش استرس، ایجاد خلاقیت، فعالسازی ضمیر ناخوداگاه و تقویت قدرت ذهنی دارد و به ما برای جذب بهتر انچه در زندگی می خواهیم، اجازه می دهد.

افراد مشهور موفق، مانند اپرا وینفری، جان آسارف، جک کانفیلد، استیو جابز، دکتر جو ویتال و آریانا هافینگتون از طرفداران انجام تعمق هستند. در واقع اکثر این افراد موفق، دیگران را به تمرین تعمق تشویق می کنند و آن را بخشی از زندگی روزمره خود می دانند.

اساسا، پنج دسته مهم از امواج مغزی در سر ما وجود دارد، که هرکدام در هماهنگی با فعالیت های فیزیکی و الگوهای فکری ما هستند.

و هدف تعمق کاهش سرعت موج های مغزی است، زیرا با کاهش سرعت موج های مغزی، تمایل داریم فاصله ی زمانی بین افکارمان داشته باشیم و به این ترتیب، ما می توانیم شانس های بهتر را برای انتخاب افکار سرمایه گذاری و فعال داشته باشیم.

تعمق آسان است. برای شروع یک مکان بدون سرو صدا و راحت برای نشستن را انتخاب کنید، فقط آرامش داشته باشید و صاف بنشینید و دستهای خود را روی زانوها بگذارید و سپس چشم هایتان را ببندید.

تنفس خود را پیگیری کنید. به دم و بازدمتان توجه کنید، فرآیند را احساس کنید و در سکوت در ذهنتان تکرار کنید، “دم ، بازدم”. توجه داشته باشید که هر وقت تنفستان آهسته تر شود، ذهن شما آرام خواه شد.

هرگاه اندیشه های دیگر و یا حواسپرتی وجود داشت، به آرامی افکارتان را به روند تنفستان برگردانید. این را هر روز چند دقیق انجام دهید و شما خواهید دید که تعمق چگونه در حال تغییر زندگی و سبب فعال سازی ضمیر ناخودآگاه است.

تجسم

تمرین دوم برای فعال کردن ضمیر ناخودآگاه خود تجسم نامیده می شود. این یکی از ساده ترین تکنیک هایی است که هرکسی می تواند برای تفویت ضمیر ناخودآگاه خود استفاده کند.

آیا می دانید که این تکنیک جدید نیست، که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و المپیک از سال ها قبل از آن استفاده می کردند؟

آنها تصور می کنند که آنها شوت عالی انجام میدهند یا در بهترین حالت برای انجام مسابقات عمل می کنند. آنها این تجسم را هر روز در سر خود انجام می دهند. و درنهایت، ذهن آنها همان کاری را که تجسم می کرده است انجام می دهد و نتیجه مطلوبی را به ارمغان می آورد.

اگر فکر می کنید تجسم دشوار است، از تخته ی خیال استفاده کنید تا به شما کمک کند چیزهایی را که می خواهید در ذهن داشته باشید به تصویر بکشید.

تخته آرزو تخته ساده ای است که در آن شما تصاویری از چیزهایی را که می خواهید، انجام می دهید و یا در زندگی داشته اید جمع آوری می کنید.

شما از تخته برای به تصویر کشیدن اهداف و رویاهای خود استفاده کنید. هر زمان به تصاویر تابلو می نگرید به خودتان یادآوری می کنید و ضمیر ناخود آگاهتان را بر روی چیزهایی که می خواهید تقویت کنید.

جان اسرف نویسنده داشتن آن همه و همچنین یکی از معلمین در فیلم و کتاب پیشگامانه “راز” برجسته شد. یک بار گفت که تصویر خانه ای را که دوست داشت از مجله برش داد و آن را روی تخته آرزو خود قرار داد.

سال ها بعد که تخته آرزوی خود را فراموش کرده بود و به خانه جدیدش نقل مکان کرده بود و تابلو قدیمی خود را دوباره پیدا کرد، با دیدن آن شگفت زده شد زیرا او خانه ای را خریده بود و به آن آمده بود که از طریق تخته آرزو آن را تجسم کرده بود.

تایید مثبت

تایید غالبا یک روش دست کم گرفته شده است که اکثر مردم به عملکردش معتقد نیستند. در حقیقت تایید شبیه به یک نطق تهیجی است که ورزشکاران برای تقویت انگیزه و کمک به بهتر شدن تمرکزشان و فعال سازی ضمیر ناخودآگاه برای رسیدن به دلخواهشان از آن استفاده می کنند.

به عنوان مثال به بسکتبال توجه کنید. می بینید که بازیکنان دور یک حلقه جمع شده اند. آنها شعاری را فریاد می زنند تا روحیه و انگیزه بردن بازی را به همدیگر دهند. این به عنوان یک نطق تهیجی است و تایید اثری مشابه به آن دارد.

دکتر جان دیماترینی ، کیهان شناس مشهور و همچنین نویسنده پرفروش، اظهار داشت: “من یک نابغه هستم و دانایی ام را به کار میگیرم “در طول زندگی خود به نتایج شگفت انگیزی دست یافت و موفقیتهای برجسته ای در زندگی او به دست آورد.

تمرین تایید آسان است. فقط باید هر روز به طور منظم و درون سر خود کلماتی را بگویید. مشکل اکثر مردم این است که به اندازه ی کافی ثابت قدم نیستند. آنها ممکن است تایید را یک یا دو روز تمرین کنند. با این حال پس از چند روز که مشغول کارهای روزمره می شوند آن را فراموش می کنند.

اگر تایید را فقط برای انجام آن انجام می دهید و هرگز احساسی به آن ندارید. هرگز آن کار را انجام نمی دهید. بنابراین دفعه بعد که تایید را تکرار می کنید، آنها را هرچند بار که لازم دارید تکرار کنید ، مطمئن شوید که هرروز آن را مرتبا انجام می دهید و احساساتان را به آن بیافزایید.

منبع:

https://www.delgarm.com/psychology/161111-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B6%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

http://hamidtorkaman.blogfa.com/post/2

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *